”En dålig beställare får sällan någonting annat än en dålig entreprenad”

30 jun 2020

Sveriges cirka 26 000 bostadsrättsföreningar lägger tillsammans varje år många miljarder i drift- och underhållskostnader. Långt ifrån alla har en professionell process vid upphandling av dessa tjänster. Nyckeln till en lyckad upphandling är planering, engagemang och uppföljning.

En styrelse som har koll på vad som behöver göras, när det behöver göras och vem som bör göra det har goda möjligheter att hålla kostnaderna nere. För att underlätta framtida upphandlingar och för att kunna få en bra koll på föreningens behov av framtida reparationer och underhåll är det viktigt med en teknisk underhållsplan. Att ha en uppdaterad teknisk underhållsplan på 50

Föregående artikel 13 tips inför Upphandlingen
Nästa artikel Skadefrågan

Lämna ett svar

Skriv din kommentar!
Skriv ditt namn här